Locatiebeschrijvingen

Plaats reactie
Nathan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 10:54 am

Locatiebeschrijvingen

Bericht door Nathan » zo feb 26, 2006 12:12 pm

Aangezien ik de locatiebeschrijvingen doe, zal ik ze hieronder maar posten. Als er enige opmerkingen/aanpassingen/commentaar zijn/is mag je die gerust eens doormailen.

Ook vind ik verwijzingen leuk, dus als je eentje hebt die er beslist bij moet, dan kan je die ook doorsturen!


Nathan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 10:54 am

Bericht door Nathan » zo feb 26, 2006 12:13 pm

Cheesemaker Kaasfabriek

"In de kaasfabriek zullen verschillende obstakels te vinden zijn een daarvan is 'De Trap van Eternal Affliction'. Er zijn twee manieren om ongeschonden deze trap te beklimmen. Ten eerste, door degene die geen verdriet kent. Ten tweede door degene die een instument bespeelt, note hierbij, deze zal een vrolijk deuntje moeten spelen en deze moet volhouden, wat erg moelijk zal zijn. Alleen dan kan de trap ongeschonden worden betreden en zal de vloek van de trap worden opgeheven."


Een Kaasfabriek, gelegen in het noordoosten van Sado, die nu en dan nog enkele onverwachte bezoekers krijgt. Het was oorspronkelijk nog van de familie 'Cheesemaker', maar nu is het enkel nog maar een oude, alleenstaande fabriek. Een soort afdankertje van Sado. De Kaasfabriek werd vroeger voornamelijk gebruikt voor het maken van kaas en dat ruik je nu nog heel gunstig als je de fabriek binnenstapt.

De fabriek is een van de mysterieuze dingen in Sado. Het heeft zo wat z'n eigen inwoners en een echte plattegrond van de fabriek is er niet. Er zijn verschillende kamers die weer hun verschillende functies hebben. Er leef heel wat ongedierte, die je vandaag de dag liever niet tegenkomt.

Als je de kaasfabriek binnekomt, na een kleine drempel te hebben overgestapt, splijt de grond open en rijst daaruit een grote muur die de ganse ruimte vult. Op de muur staat een code aangegeven die de bezoekers van de Kaasfabriek moeten kraken om het mysterieuze gebouw verder te betreden. Uiteindelijk blijkt de code alleen de woorden 'Sesam open u' te omvatten. Hiermee kunnen de bezoekers doorstappen naar een kamer via een deurtje links. De volgende kamer is lichter dan de vorige en hier staat een tafel met soms wat brood, kaas en wat water. Deze kamer is op het eerste gezicht nog steeds bewoont, maar eenmaal je langer in deze kamer bent wordt de ruimte kleiner. De vier muren die de grote van deze ruimte aangegeven komen telkens wat dichter zodat de bezoekers een grotere druk op hun schouders krijgen. Uiteindelijk blijkt enkel de grond een uitgang te bevatten en moet je als bezoeker heel hard springen om vervolgens in een nieuwe, stoffige ruimte terrecht te komen. Alweer draagt die z'n geheimen mee en in deze kamer wordt de bezoeker geconfronteerd met enkele Inferi's.

Deze kamer kan verlaten worden via één muur waar een klein gat is ingemaakt, waardoor iedereen in een volgende kamer terecht komt. Ook deze kamer draagt z'n geheimen mee. Het is een kamer die erg verlaten is en waarbij elke steen hetzelfde kleur heeft, met uitzondering van 1 regeltje. De bezoekers zijn verplicht ook deze regel te breken en dan zal een onzichtbare deur hen naar een volgende kamer loodsen. Ook deze kamer lijkt op de vorige al heeft deze iets speciaal. Er is een trap die naar een koepel leidt. Om de trap op te gaan, moet men over een drempel stappen waar het volgende staat opgeschreven:

"Een oorlog zal beginnen
degene die over de drempel stapt
zal verdriet laten ontkimmen
De gehoornde duivel hapt -
hij zal zijn verdorven prijs innen."


Al wie deze trap op gaat lijdt een hele weg om boven te geraken. Ieder wordt geconfronteerd met z'n verleden en de ergste dingen daaruit keren terug. Het is niet helemaal duidelijk wat voor de 'gewone bezoeker' dan het volgende obstakel is, maar voor de mensen van Sado die de amuletten aan het zoeken waren, was de volgende hindernis een van de ergste. Er verschenen twee duistere personen bovenaan die er voor zorgden dat de groep in een grote put terecht kwam, waar ze moesten uitvissen wie zich voor één van de amuletten zou opofferen.

Uiteindelijk konden ze ook daar wegkomen en zijn ze uit de Kaasfabriek gevlucht. Er zullen dus nog wel meer obstakels zijn, die zich over de fabriek verspreiden. Verder ligt de fabriek zowat op de rand van het dorpje en wordt dit nogal het afdankertje gezien.

Plaats reactie